Kasacja pojazdów

502 112 112

Skup złomu

501 017 003

Części

504 222 970

DODGE CHARGER R/T z 1970 roku

DODGE CHARGER

DODGE CHARGER R/T z 1970 roku to kolejny z klasyków motoryzacyjnych, które wystąpiły na dużym ekranie. Chętnie przyjrzymy mu się nieco bliżej, zwłaszcza że nie tak dawno doskonale zachowany egzemplarz zmodyfikowanego Chargera nas odwiedził. Samochód ten pojawił się w pierwszej serii Szybcy i Wściekli, gdzie za jego kierownicą zasiadł Vin Diesel. To on odgrywał rolę Dominic’a Toretto.

Kultowa rola Dodge’a

Bez dwóch zdań DODGE CHARGER R/T w filmie Szybcy i Wściekli odegrał bardzo ważną rolę. Przede wszystkim to tym autem poruszał się główny bohater filmu Dominic Torreto. Wspólnie z filmowym ojcem zbudował maszynę, która pod maską skrywała 800 koni mechanicznych i na wyścigu na ¼ mili schodził poniżej 9 sekund. W filmie był to prawdziwy demon szybkości i tak też było w rzeczywistości.

Historia legendarnego modelu

Dodge Charger II został zaprezentowany po raz pierwszy w 1968 roku. W roku 1968 cała gama modeli opartych na płycie podłogowej Chrysler B-body została przeprojektowana. Chrysler przy projektowaniu nadwozia wykorzystał nowy nurt stylistyczny coke bottle. Wnętrze pojazdu zostało zmienione. Podstawowym źródłem napędu był silnik V8 318 o mocy maksymalnej 233 KM (172 kW) i momencie obrotowym 461 Nm. Jednostka V8 6.3 (383) dostępna była w wersji z gaźnikiem 2-gardzielowym (moc 294 KM, moment obrotowy 529 Nm) oraz 4-gardzielowym (moc 335 KM, moment 576 Nm). Osiągi wersji 426 HEMI i 440 pozostały niezmienione. Rozstaw osi wynosił 2972 mm, długość nadwozia zaś 5283 mm.

Od połowy roku 1968 dostępny był silnik V6 3.7 (225) o mocy 147 KM (108 kW) i momencie obrotowym 292 Nm. W roku 1968 zaprezentowano także wersję Charger 500 – cechowała się ulepszoną aerodynamiką nadwozia, dostępna była tylko z silnikami V8 440 i 426 HEMI. Trzeba przyznać, że do dziś robi to ogromne wrażenie. Rocznik 1970 charakteryzował się przestylizowanym pasem przednim nadwozia oraz nieznacznie odświeżonym wnętrzem. Nowością była wersja V8 440 Six-Pack wyposażona w silnik o mocy 396 KM (291 kW) i momencie obrotowym 664 Nm zasilany przez trzy 2-gardzielowe gaźniki.

Kultowy samochód na sprzedaż

W 2011 roku Volo Auto Museum w Illinois w Stanach Zjednoczonych wystawiło ten samochód na sprzedaż. Wówczas jego cena wynosiła około 130 000 dolarów, choć fachowa wycena opiewała nawet na 200 000 dolarów. To tylko udowadnia, z jakim klasykiem mamy do czynienia, który najprawdopodobniej w przyszłości będzie wart sporo więcej.

Więcej informacji o odwiedzinach Dodge’a w naszych skromnych progach znajdziecie w poście na Facebooku.

DODGE CHARGER
DODGE CHARGER

Źródło: materiały prasowe

Sprawdź

Inne wpisy które mogą Ci się spodobać

akumulator_obraz_autorstwa_Freepik

Co zrobić ze zużytym akumulatorem? Recykling akumulatorów

Akumulator wykorzystywany w samochodach i innych pojazdach, służy w dobrym stanie najczęściej od 2 do 5 lat , w zależności od sposobu eksploatacji. Po tym czasie ulega zużyciu i trzeba wymienić go na nowy, a stary zutylizować. To jednak jeden z odpadów niebezpiecznych, których nie można tak po prostu wyrzucić do śmietnika. Dodatkowo świetnie nadaje … Continued

Czytaj
Peterbilt 281/351

Peterbilt 281/351

W naszej serii o kultowych samochodach nie może zabraknąć charakterystycznych amerykańskich ciężarówek Peterbilt 281 i Peterbilt 351. To bliźniacze modele, które wykorzystano podczas kręcenia filmu „Duel” (Pojedynek na szosie) z 1971 roku. Film ten przeszedł do historii kina jako pełnometrażowy debiut reżyserski Stevena Spielberga. Krótki zarys fabuły filmu Fabuła filmu opowiada historię Davida Manna z … Continued

Czytaj

Kontakt

Skontaktuj się z nami

Kasacja pojazdów

502 112 112

kontakt mailowy

kasacja@panta.gda.pl

Skup złomu

501 017 003

kontakt mailowy

skup@panta.gda.pl

Części

504 222 970

kontakt mailowy

czesci@panta.gda.pl

ul. Uczniowska 52
80-530 Gdańsk Brzeźno

NIP: 583-27-02-991
E-mail: panta@panta.gda.pl

Pracujemy w godzinach od
8:00 do 16:00 od poniedziałku
do piątku.

    Formularz kontaktowy





    Strona chroniona jest przez reCAPTCHA. Sprawdź politykę prywatności Google oraz warunki użytkowania.

    Powiadomienie o plikach cookie WordPress od Real Cookie Banner