DODGE CHARGER R/T z 1970 roku to kolejny z klasyków motoryzacyjnych, które wystąpiły na dużym ekranie. Chętnie przyjrzymy mu się nieco bliżej, zwłaszcza że nie tak dawno doskonale zachowany egzemplarz zmodyfikowanego Chargera nas odwiedził. Samochód ten pojawił się w pierwszej serii Szybcy i Wściekli, gdzie za jego kierownicą zasiadł Vin Diesel. To on odgrywał rolę Dominic’a Toretto.
Kultowa rola Dodge’a
Bez dwóch zdań DODGE CHARGER R/T w filmie Szybcy i Wściekli odegrał bardzo ważną rolę. Przede wszystkim to tym autem poruszał się główny bohater filmu Dominic Torreto. Wspólnie z filmowym ojcem zbudował maszynę, która pod maską skrywała 800 koni mechanicznych i na wyścigu na ¼ mili schodził poniżej 9 sekund. W filmie był to prawdziwy demon szybkości i tak też było w rzeczywistości.
Historia legendarnego modelu
Dodge Charger II został zaprezentowany po raz pierwszy w 1968 roku. W roku 1968 cała gama modeli opartych na płycie podłogowej Chrysler B-body została przeprojektowana. Chrysler przy projektowaniu nadwozia wykorzystał nowy nurt stylistyczny coke bottle. Wnętrze pojazdu zostało zmienione. Podstawowym źródłem napędu był silnik V8 318 o mocy maksymalnej 233 KM (172 kW) i momencie obrotowym 461 Nm. Jednostka V8 6.3 (383) dostępna była w wersji z gaźnikiem 2-gardzielowym (moc 294 KM, moment obrotowy 529 Nm) oraz 4-gardzielowym (moc 335 KM, moment 576 Nm). Osiągi wersji 426 HEMI i 440 pozostały niezmienione. Rozstaw osi wynosił 2972 mm, długość nadwozia zaś 5283 mm.
Od połowy roku 1968 dostępny był silnik V6 3.7 (225) o mocy 147 KM (108 kW) i momencie obrotowym 292 Nm. W roku 1968 zaprezentowano także wersję Charger 500 – cechowała się ulepszoną aerodynamiką nadwozia, dostępna była tylko z silnikami V8 440 i 426 HEMI. Trzeba przyznać, że do dziś robi to ogromne wrażenie. Rocznik 1970 charakteryzował się przestylizowanym pasem przednim nadwozia oraz nieznacznie odświeżonym wnętrzem. Nowością była wersja V8 440 Six-Pack wyposażona w silnik o mocy 396 KM (291 kW) i momencie obrotowym 664 Nm zasilany przez trzy 2-gardzielowe gaźniki.
Kultowy samochód na sprzedaż
W 2011 roku Volo Auto Museum w Illinois w Stanach Zjednoczonych wystawiło ten samochód na sprzedaż. Wówczas jego cena wynosiła około 130 000 dolarów, choć fachowa wycena opiewała nawet na 200 000 dolarów. To tylko udowadnia, z jakim klasykiem mamy do czynienia, który najprawdopodobniej w przyszłości będzie wart sporo więcej.
Więcej informacji o odwiedzinach Dodge’a w naszych skromnych progach znajdziecie w poście na Facebooku.
Źródło: materiały prasowe